Sunday, July 20, 2008

Buku resepi

Sabahagian daripada hobi saya sejak dahulu ialah mengumpul resepi. Tak kisahlah daripada buku, majalah, suratkhabar, resepi daripada mak atau nenek, kawan-kawan, belajar di kelas masakan ataupun daripada internet. Bukan resepi kek lapis sahaja yang saya kumpul, tetapi meliputi resepi masakan harian seperti lauk pauk, kek biasa, mufin, mee dan pelbagai jenis lagi. Tetapi tak semua resepi yang telah saya kumpul tu saya pernah cuba. Ada antaranya tu hanyalah sebagai koleksi sahaja. Oklah malas nak tulis banyak-banyak. Mari layan gambar.

Koleksi buku kek lapis yang saya ada iaitu Kek Lapis Sarawak oleh Rabiah Amit, Kek Lapis Sarawak Selera Deja Moss oleh Deja Moss dan Kek Lapis Sarawak oleh Noraini Zakaria.


Koleksi resepi daripada sumber-sumber lain.

No comments: